Wednesday 14 March 2012

Biarkan Allah sahaja yg menentukan nasibku

Sebuah pesawat yang membawa 4 org penumpang telah mengalami kerosakan enjin dan tinggal masa utk terhempas. Malangnya hanya ada 3 beg payung terjun sahaja di dalam pesawat tersebut.

Penumpang pertama berkata...

" Aku Mark Zuckerburg. Takde aku, takde Facebook. So biarkan aku hidup. " lalu mengambil beg pertama dan terus terjun.
Penumpang kedua muncul...
" Aku presiden Amerika Syarikat George W. Bush. Aku ada tanggungjawab untuk menjaga negara dan rakyat. Tambahan pula aku seorang presiden yang terpandai dalam sejarah Amerika. Aku juga bla bla bla... " 10minit berlalu, dia mengambil beg kedua dan terus terjun tanpa menoleh kebelakang.
Penumpang ketiga pula Osama Bin Laden berkata kepada penumpang keempat, seorang budak berumur 10 tahun.
Katanya :
" Aku seorang muslim dan biarkan Allah sahaja yg menentukan nasibku. Kamu ambillah beg payung terjun tersebut dan selamatkanlah diri kamu.
Lalu budak tersebut pun berkata...
" Jangan bimbang pakcik, ada satu lagi beg payung terjun untuk pak cik. Presiden yang kononnya terpandai dalam sejarah Amerika itu telah terambil beg sekolah saya "

No comments:

Post a Comment