Sunday 18 March 2012

A notes to remember

Saya disini,keseorangan menempuh malam dingin dan indah. Mengintai ribuan umat berpusu-pusu ke arah yang dinamakan bandar. Saya disini, memerhati gelagat jutaan umat di tengah-tengah pusat ibu kota bergelak ketawa hingga bergegak gempita keadaan di sekeliling. Saya disini, mencium bau harum hubungan erat kekasih, keluarga serta teman akrab. Juga kadang-kadang ingin sama sekali menyelami jiwa-jiwa insan gelandangan serta kesepian di tepi-tepi kaki lima kota juga yang menyeret kaki menghala ke arah tanpa tujuan. Saya disini, masih berlegar diantara ruang-ruang manusia agar setiap kekosongan hati insan dapat diisi dengan sulaman asmara yang halus. Saya tetap disini, untuk bersama dengan setiap insan menghadapi hari demi hari tidak satu pun saya terlepas pandang.

No comments:

Post a Comment